Kezdőlap Összefoglalók Edd szépre a bőröd 1. rész

Edd szépre a bőröd 1. rész

Lara

Hogyan tudod szépre enni a bőröd? Ez a téma is sokatokat érdekelt, úgyhogy most jövök egy kis összefoglalóval. Elöljáróban szeretném kiemelni, hogy nem vagyok dietetikus, nincs ehhez köthető végzettségem, az eddigi tapasztalataimat és összecsipegetett tudást szeretném megosztani veletek.

Hiszek abban, a helyes táplálkozás (na és persze a mentális egészség) mindennek az alapja, tehát a szép bőrnek is. Amíg a táplálkozás nincs rendben, felesleges vagyonokat költeni kozmetikumokra. Ez nem csak a pattanásokra, aknéra vonatkozik, de az ekcémára, ráncokra és úgy általánosságban a bőrünk egészségére. Most egy kicsit szeretnék eltávolodni az “együnk sok gyümölcsöt, zöldséget és igyunk elég vizet” vonaltól, azt hiszem ezt már mindannyian tudjuk. Inkább arra szeretnék rávilágítani, hogy mik azok az élelmiszerek, amiket érdemes kerülni bizonyos bőrproblémák esetén, és mik azok a tápanyagok, amik támogatják a bőrünk egészségét. 

Tej, glutén, cukor

Kezdjük a tej-glutén-cukor kombinációval, mert ezzel kapcsolatban érkezett a legtöbb kérdés tőletek. Alapvetően nem vagyok tej- és glutén párti, bár nálam egyik sem okozott egyértelműen bőrproblémákat. Azért kerülöm ezeket az élelmiszereket, mert az arra érzékenyeknél gyulladást okozHATNAK a belekben, nálam ez volt a helyzet. Erről bővebben ebben a bejegyzésben olvashattok. Röviden: a glutént az ekcémával, pikkelysömörrel, a tejtermékeket pedig a pattanásokkal, aknéval szokták összefüggésbe hozni. Egyelőre nincsenek egyértelmű kutatási eredmények, amik ezeket az állításokat igazolnák, annak ellenére, hogy mostanában divatos erről cikkezni. Van akinél tüneteket okoznak ezek az élelmiszerek és van, akinek semmi baja tőlük. Ezt csak magatoknak tudjátok kitapasztalni. Érdemes egy időre elhagyni először az egyiket, majd a másikat és megnézni, hogy mi történik.

Mi a helyzet a cukorral? A finomított, feldolgozott szénhidrátok, cukrok nagy mennyiségű fogyasztása egyértelműen gyulladásfokozó, és ezt a bőrünkön is tapasztalhatjuk. Most nagy bölcsesség következik, remélem készen álltok: ha minden alkalommal pattanásokkal ébredtek bizonyos ételek fogyasztása utána, akkor ezeket az ételeket érdemes kerülnötök. Ez ennyire egyszerű. Valaki a csokitól pattog ki, van aki bizonyos magvaktól, van aki pedig a tojásra reagál. Sajnos ezeket az érzékenységeket nem feltétlenül mutatja ki ételallergia vizsgálat, de ha ilyen tüneteket tapasztaltok magatokon, akkor kedzhettek gyanakodni.

A legjobb tipp, amit ezzel kapcsolatban adhatok, hogy figyeljétek magatokat, hangolódjatok rá a saját testetekre, mert jelezni fogja, hogy mi nem jó neki. Nekem az a tapasztalatom, hogy ez a legbiztosabb módja annak, hogy rájöjjetek mi jó és mi rossz a szervezeteteknek. 

A következő részben mutatok néhány olyan tápanyagot és élelmiszert, amik bizonyítottan hozzájárulnak a bőrünk egészségéhez, addig is, ha kérdésetek van kommentben vagy Instán üzenetben írjatok! 🙂

xx,

Lara

OSZD MEG :)

Írj kommentet

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

1 komment

Edd szépre a bőröd 2. rész - BloomRoom Blog 2020-05-31 - 12:36

[…] előző részben írtam a glutén, a tej és feldolgozott szénhidrátok bőrre gyakorolt hatásairól, most pedig […]

válasz

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket (cookie-kat) használ. A sütik kikapcsolása a böngésző beállításaiban lehetséges. Elfogad Read More